December 6, 2011

Palace Hotel,Tokyo Postcard 1




先日竹橋の毎日新聞社に所用があり
モノはついでとこのホテルの建築現場に向かいました。
最初に通った旧三和銀行東京本部は
荒れていて、合併時の三菱の冷遇ぶりを思い出させました。
あのビルのあたりは再開発するのでしょうか?
ご存じの方ご教示ください。

そして、
新しいパレスホテルのビルは......
わたしにはあまり親しみが持てる形ではありませんでした。

鼻白んだものを感じつつ
東京駅に向かって歩くとこのホテルの敷地の隣が
小さな堀割になっていました。
そこに、亀と白い水鳥がいて
仲良く遊んでいるのをみて
ちょっとほっとしました。
丸の内って案外と鳥が多い街なんですよね。


With the aim to add further sophistication,
the Palace Hotel has decided to temporarily cease operations as of Saturday,
January 31, 2009 for reconstruction and renovation. In 2012,
it will be re-opened as an entirely new,
fully contemporary luxury hotel that will match to the needs of the times
while standing firmly on the foundation of our rich experience and
time-honored tradition of hospitality.
The new Palace Hotel will, we believe,
never fail to live up to your expectations.

Palace Hotel
1-1-1 Marunouchi,
Chiyoda-ku,
Tokyo 100-0005
Japan
Map
Website
Website

パレスホテル
100-0005
東京都千代田区丸の内1-1-1
Map
Website

No comments:

Post a Comment