October 14, 2011

The Drake



この写真で見てもわかるように、
非常に立派な建物で運営していた名門ホテルでしたが
残念ながら、建物ごとなくなりました。
最後はSingapore航空系のスイソテルが経営していました。
日本総領事館もほど近いので
高いツアーで使われることもあったので
泊まったことがある人も多いかもしれません。
1階にフォションが入っていたので、
ここのデリで買物をして部屋で食べてゆったりしていました。
なかなかこのような過ごし方が出来るホテルはないと思います。
また値段はUS$200を下回ることはまずありませんでした。
日本人客よりも欧州からの観光客が多いホテルで
ゆったりとした雰囲気のいいホテルだったので残念です。


The Drake Hotel was a hotel located at Park Avenue and 56th Street, New York, NY.
The hotel was built in 1926 by the real estate organization of Bing and Bing.
It was a 21 floor complex with 495 rooms.
The hotel was acquired in the early 1980s by the Swissotel company of Zurich,
which undertook a $52 million room-by-room renovation of the building.
Renovations were completed in 1991.
In 2006 the hotel was sold for $440 million to developer Harry Macklowe.
It was demolished in 2007. The site remains undeveloped (September 2008).

The Drake
440 Park Ave, New York, NY 10022
Map

No comments:

Post a Comment